måndag 6 december 2010

Förvirrad och orolig

Fick som sagt hem beslutet om färdtjänst idag, men inget kort att åka med! PANIK! Vad ska jag göra? Skrev ett mail till en färdtjästkortsansvarig i kommunen.

Jag skrev:
Jag fick idag hem ett beslut där jag har beviljats färdtjänst av P L.
Fick inget kort. På XXXXX.se står det, "Skånetrafiken skickar färdtjänstkorten, så kallade Jojo Serviceresor."
Ska jag kontakta Skånetrafiken eller är det redan gjort?
För visst kan jag inte åka färdtjänst utan ett kort?
Känner mig snurrig och förvirrad.
Fixas allt själv eller ska jag göra något?
Tack på förhand
Svar från kommunen:
Hej!
Jag har beställt ett kort till dig den 1/12 . Ditt kort kommer hem till dig om ca 2-3 veckor från Skånetrafiken. Har du inte fått något kort inom 4 veckor så ring till mig så beställer jag om det.
Taxi har fått besked om att det är beställt ett kort till dig. Du kan beställa/åka färdtjänst så fort du har fått hem ditt beslut. Visa beslutet för taxichauffören bara.
Är det något problem får du gärna höra av dig till mig igen.
Med vänlig hälsning
XXX XXXXX 
Så skönt att ha fått ett svar på det. Inte roligt att gå runt och vara orolig, nervös och panikslagen hela tiden. Nu kan jag lyfta bort den vikten från mina axlar. Nästa bekymmer blir nog att ringa och beställa taxin! Vill helst inte tänka på det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar