onsdag 8 december 2010

Inget julfirande i år för min del

Jag har vetat om det rätt länge nu, men det har bara blivit värre ju närmare julen vi kommit. Först skulle det bli Mamma, pappa, Johan, morfar, farfar och jag. Emelie och Alex ska till sthlm och fira jul med Emelies familj. Helt okej. Men sedan en månad tillbaka vill morfar fira hos sin nya tjej som han just träfat, alltså skiter han i oss och mamma tackade precis ja till att jobba på julafton... Med Johan vet man aldrig heller riktigt, kanske drar han till flickvännen, kanske inte. Så vad jag kan se blir det bara pappa, farfar och jag, jippiiii..! -_- Mamma jobbar i för sig bara till 15.00 men ändå! Jag tycker så här, Jul ska firas tillsammans med familj, släkt och vänner. Man tar det lugnt och njuter av dagen. Maten är också väldigt viktig. Fick veta av daddy att vi INTE ska äta julmat, utan vi ska äta någon stek eller något sådant i ugnen. Kommer inte ens kännas som julafton. Jag gillar den känslan när man stiger upp på morgonen och det är julafton. Detta året kommer det mer bli, "orkar inte stiga upp, vill inte". Jag vet inte ens om jag kommer få några julklappar eller om jag ska köpa några. Ingen ha sagt något eller frågat mig vad ja önskar mig. Jag har redan köpt en till Emelie, men det var säkert 2 månader sedan. Något mer har jag inte köpt. Och pengar att köpa julklapparna för har jag inte heller :( men men, ska höra med mammy när hon kommer hem, om vad vi ska göra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar