lördag 11 december 2010

Heeelt sluut....

Har precis kommit hem från stan. Det blev inte riktigt som planerat. Mamma körde till södervärn, vi plockade upp Maja och körde till mobilia. Mamma gick själv och Maja och jag tillsammans. Vi gick in i alla möjliga affärer, fikade alla tillsammans på espresso house och sen körde vi Maja hem. På vägen hem ringde daddy och bad mamma att köra in på media markt, så det gjorde vi. Köpte en ställning till tvättmaskin. På mobilia köpte jag julklapp till snackemoster Elsa, sedan köpte jag även små ben till vovvarna i julklapp. Hittade inget annat kul. Fanns i för sig några fina skålar på cervera, som hade passat bra till Alex, men de var lite dyra. Nu vill mamma att vi ska kolla på Eko och se ifall de har några fina och billiga skålar. Får se när det blir...

Checklista
Mamma - Delvis köpt (kan inte skriva här)
Pappa - Klart men inte köpt ännu (plånbok och handskar)
Alex - Klart men inte köpt ännu (frukt/serverings-skål)
Emelie - Köpt (kan inte skriva här)
Johan - Delvis köpt (glas och presentkort)
Elsa - Köpt (ljus)
Farfar - Klart men inte köpt ännu (lotter)

Nu blir det att vila. Ska våldta soffan senare ikväll, mamma är inte hemma och jag har hela huset för mig själv! :D Får se vad jag ska titta på. Inget roligt på teven, kanske tittar på Avatar. Haft den ett tag nu utan ha sett den. Nu är blir det vila i alla fall, ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar