lördag 4 december 2010

Mår lite bättre nu

Nu har jag sett hela idol med resultat och eftersnack på tv4play. Visste redan innan att Olle hade åkt ut, men ville ändå se deras reaktioner och vad de sade. Skitglad är jag iaf att Jay gick vidare. Röste två gånger på honom igår. Ska bli spännande på fredag nästa vecka då det är final.

Jag gick ut efter förra inlägget. Tog ett glas vatten, drack två klunkar, mer kunde jag inte få i mig, jag var ju inte törstig. Sedan tog jag en clementin, skalade den, tog på mig skor och jacka, kallade på vovvarna, sen gick vi ut i trädgården. Stod i snön med sandaler, vinterjacka, åt min clementin och bara njöt av den friska luften. Det är så skönt att få känna den friska luften, spciellt när man känner ett sådant behov som jag gjorde idag. Stod där i säkert 10 minuter innan jag tog en snöskyffel och tog bort lite snö från de stora högarna i trädgården, sen gick vi alla in igen. Fick ett sms av mamma, "Kan du diska?" Blev lite smått irriterad och tagen. "Jaha, vad ska jag nu göra? Jag hade planerat att se klart idol innan mamma kommer hem, och nu ska jag diska. Hur lång tid tar det? Hinner jag då se idol?" Det var bara att acceptera läget, även om jag inte gillade det för fem öre. Jag diskade den disken som fanns, och självklart glömmer jag något som alltid...men, men jag diskade iaf. Satte mig sedan och tittade på idol.

Nu väntar jag på mamma som tar ett bad. Ska äta när hon är klar. Jag är såå jäkla hungrig! Lär nog ta ett tag innan hon är klar, för just nu pratar hon med snackemoster i mobilen medan hon ligger i badet, och vem vet hur länge de ska prata? Ska se lite på tv till hon är klar, ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar