onsdag 8 december 2010

Wohoo :D

Idag kom mitt jojo-kort från Skånetrafiken med posten! Wohoo! Sade inte hon iförrgår att det skulle ta 2-3 veckor? Jaja, skitsamma, nu har jag det i alla fall :D Så jäkla NICE! Som jag har längtat och väntat efter den här stunden! Första gången jag kommer att åka färdtjänst blir nästa vecka på onsdag, den 15 december, då jag ska till vuxenhabiliteringen på psykologmöte. Lite nervöst, eftersom det är första gången, men det ska nog gå bra tror jag :)

Lite fakta om Jojo Serviceresor.
  • Du använder Jojo Serviceresor för att resa både med färdtjänst och med Skånetrafikens bussar och tåg inom Skåne.
  • När du reser med färdtjänst fungerar kortet som ett färdbevis som du visar upp för föraren.
  • När du reser med bussar och tåg fungerar det som ett resekort. Kortet måste laddas med minst 200 kr som ger dig 30 % rabatt på biljettpriset jämfört med ordinarie kontantpris inom Skåne.
  • Serviceresekortet gäller inte för resor i Öresundstaxan eller Sydtaxan, d v s då man åker utanför länsgränsen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar