onsdag 15 december 2010

Kaos i mitt huvud

Varit på habiliteringen, kom hem runt 11.30. Det gick bra, lite jobbigt, men det är det mesta. Var jäkligt rädd när jag åkte taxin, att chauffören skulle prata med mig, men han sade inte mycket.

På mötet med psykolog K, pratade vi om min diagnos och mina testresultat hos psykologen som gav mig diagnosen. Fick veta att jag helt missuppfattat vissa testresultat, de jag trodde var bra, var egentligen dåliga, och tvärtom. Skönt att ha fått det klart för mig nu. Men det stör mig fortfarande den jäkla siffran, även om hon säger att jag inte ska haka upp mig på den, men jag kan inte rå för det. Att mitt IQ är 84, känns förnedrande och hemskt! På nätet står det att alla aspies har minst 90 och ibland till och med över 99 i IQ. Och här kommer jag med ett IQ på 84. Usch, jag vill inte ha ett så lågt IQ, känner inte ens att det stämmer in på mig. Skulle vilja göra om det och se ifall jag får högre. Men vet inte vart man kan göra det.

När jag kom hem efter mötet, var jag helt slut i skallen, kunde inte fokusera och tänka klart. Det var knappt att jag klarade av att göra en macka. Det var kaos. Ändå ville jag till stan med mamma efter att jag ätit mina mackor. Vi körde till E-center och till Jägersro och köpte lite julklappar. Snart är alla klara! På fredag den 17 december fyller även Johan (morbror) 24 år. Det blir två "julklappar" att köpa till honom då. En är avklarad i alla fall.

Nu är jag helt slut och trött i mitt huvud. Det är kaos i mitt huvud. Det dunkar, snurrar, flummar och är allmänt kaos. Jag har inte heller riktigt smällt det brevet jag fick idag från försäkringskassan. Är så otroligt glad för det beslutet, det hade inte heller kunnat komma mer lägligt än nu innan jul. Behöver verkligen pengar. Ska sätta in dem på mitt sparkonto till min flytt.

Nu vill mamma äta -_- lite tidigt tycker jag. Men men, vad gör man inte för sina föräldrar.. Ha det!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar