tisdag 9 november 2010

5 timmar hemifrån och helt sluuut...

Tog bussen in till Malmö vid 10-tiden idag för att träffa Maja, min kontaktperson. Vi gick runt i alla möjliga affärer. Och jag ska säga er att skillnaden mellan att gå med Petra jämfört med Maja är STOR! Med Maja kan jag mer slappna av, känner inte alls lika stor press, och vi kan prata utan att det känns spänt eller konstigt. Det var dock jobbigt att beställa och betala som vanligt, men jag gjorde det ändå och det kändes mycket bättre med Maja! Köpte en korv på pölsemannen som vi även satt och åt där. Köpte även choklad och julmust på Coop. Senare ville hon köpa mjukglass från Burger king, kände inte alls för det. Mjukglass säger jag aldrig nej till, men att ställa sig där i kö, beställa och betala, det ville jag inte. Maja var så snäll, utan övertalning från hennes sida, beställde och betalde hon. Vi satte oss vid serveringen och åt våra glassar. OJ, så mycket folk där var! Från ingenstans blev det fullproppat med folk, mest män, antagligen arbetare som var på lunch. Någon minut efter att vi hade ätit upp, kom mamma och hämtade mig. Hade skickat ett sms till henne 15 min tidigare och bett henne hämta mig. Jag kunde inte ta bussen hem, det var inte samma bussar som dit. Det gick bara inte, så mamma fick hämta mig.

Vi körde till Netonnet och köpte en del grejer till mig, bl a ett stativ och ett filter/linsskydd till min kamera. Sedan körde vi till Burlöv Center, mamma ville köpa kläder på GinaTricot. Hon hittade inga, men jag hittade världens absolut finaste halsband! Oh my God så fint det var! Var bara tvungen att köpa det. Vi var även inne på Lindex, Kapahl och H&M. Jag hittade två Polotröjor somj jag köpte. Kan behöva lite mer varma kläder inför den kalla vintern som lär komma när som helst!

Vi kom hem igen vid 15.30! Har alltså varit hemifrån över 5 timmar idag! Helt slut i både kroppen och knoppen. Det var precis att jag klarade att gå och handla på ica efteråt med mamma. Pheew... Det får bli ett varmt och skönt bad nu.

Här är bilder på några av de saker jag köpte.

Detta är egentligen en klänning,
men jag gillade den :)




Fanns inte svart i denna, fick bli mörk blå :(


 

 

Köpt en likadan tidigare, men den var för liten.
Denna ska vara rätt och det hoppas jag!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar