lördag 27 november 2010

Har ni hört talas om sömn?

Har ni det? Era jäkla kommunarbetare. Vissa människor behöver faktiskt sova! Ni kommer med era jäkla salt/skott-bilar mitt i natten och stör min sömn! Inte nog med att jag har svårt att sova annars, ni gör det omöjligt för mig att sova! Gick och lade mig mig runt tolv igår. Låg i sängen och försökte sova, var jättetrött och jag kände att den här natten skulle jag kunna somna lätt. Det här var min natt, en natt då jag skulle kunna sova ut. Halv ett på natten börjar ett mycket bullrande och skakande ljud att låta. Vad fan är det? tänkte jag. Jag orkade inte resa mig, öppna ögonen och se ut genom fönstret. Tänkte att det nog skulle sluta och försökte att stå ut och somna i alla fall. Det gick bara inte! Tiden kändes evighetslång. Vid klockan ett tittade jag ut, jo men visst. En salt och skottbil i ett, en liten traktor. Körde fram och tillbaka och in i väggar, precis utanför mitt fönster vid garagen nedanför. Jag höll på att bli tokig! Jag ville sova! Låg där i sängen och tappert försökte jag att somna. Sekunderna gick, minuterna gick, och till slut vid 01.30 var det något så där tyst. Jag kunde fortfarande höra den långt där borta någonstans. Åååh, så skönt, tänkte jag, äntligen kan man slappna av och kanske sova. Inte långt därefter, kanske en halvtimme eller en timme, sen sov jag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar