måndag 15 november 2010

Jag är misslyckad

Min familj är allt jag har
Mina vänner finns inte kvar 
Mitt liv är helt förstört
Jag kan inte heller skaffa mig min egen familj
Man och barn
Eller vara sambo med någon

Jag är misslyckad
Jag kan inte arbeta
Jag är rädd för människor
Jag är rädd för samhället
Jag är rädd för livet
Jag är rädd för framtiden
Jag är rädd för mig själv

Jag är misslyckad

Jag klarar inte ens av att leva
Jag är dum
Jag är korkad
Jag är ful
Jag är fel person
Jag lever men ändå inte
Fel
Fel
Fel

Jag är misslyckad

Jag kan inte förändra mig
Jag kan bara leka med ord
Jag kan så mycket om självmord
Jag kan mer och mycket mer om rädsla, ångest och ensamhet

Jag är misslyckad

Jag kan inte förändra mig
Inte idag
Inte imorgon eller i övermorgon heller

En gång i tiden var jag lycklig
När jag var ett barn
När jag hade ett värdig liv
När jag inte hade några krav
När jag såg kärlek i livet

Sen blev jag äldre
Blev vuxen
Den trygga muren rasade samman.
Ingen mer trygghet
Ingen mer att luta sig mot 
Ingen fanns kvar

Jag är misslyckad
Verkligen misslyckad
Väldigt misslyckat

Just nu har jag inte lust till någonting i livet
Människorna är mardröm
Vill inte tillhöra dem
Vill inte se dem
Vill inte vistas bland dem

Jag är
missanpassad
missförstådd
misstrodd
misslyckad

Jag passar ingenstans

Jag är misslyckad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar