söndag 7 november 2010

OOOH MYYY GOOOOOOD

Varning! - Varning! - VARNING! - Varning! - Varning!

Stor Explotionsrisk!
Bör ej närma sig målet!
Sker på egen risk!
Värsta oplanerade och plötsliga händelsen hände precis! Varning! Hela mitt inre exploderar snart! Varning! Alla som närmar sig mig inom det närmsta dygnet, gör det på egen risk! Nu är ni varnade!

Jag TRÄNADE!!! (ja, det är sant!) i vardagsrummet, i bara tröja, när det ringde på dörren. I panik sprang jag in i mammas rum, tog hennes morgonrock på mig och öppnade dörren. Det var Ante och hans tjej Julia! Ante är son till Baloo, som jobbar på pappas firma och som var hos oss i augusti. Ante har aldrig varit hemma hos mig! Oh my god! Tror jag är i chocktillstånd! I alla fall... De frågade om min mamma var hemma, sade att hon var på jobb. Sedan började Julia prata, säga att hon vill jättegärna se hundarna, om det var okej om de kom in. Ehm.. vad säger man!? Sade att det var okej, men självklart ville jag INTE! Ville bara fly, springa iväg eller bara göra mig osynlig. De kom in i hallen, Julia satte sig ner och hälsade på hundarna. Berättade att hon vill ha en chihuahua, helst en korthårig, och helst en teacup. Hon sade det som om teacup var en ras, när det egentligen är de mindre chihuahuorna som kallas så. Usch, visste inte vad jag skulle säga. Sedan ställde hon en jäkligt konstig fråga...
"Ska ni behålla alla hundarna?"
"Va vilka?"
"Eeeh...." ... Det blev tyst
Sedan frågade hon något annat och den frågan glömdes bort. Julia sade säkert fem om inte fler gånger att jag måste hälsa min mamma att hon vill ha en valp av oss. De stannade inte länge, max 10 minuter! Kändes som en evighet. Innan de gick sade även Ante att jag måste hälsa mamma. Shiiit... Så omtumlad jag känner mig. Värsta chocken har nog lagt sig, men jag kan fortfarande inte tänka på annat!

Nej, nu måste jag gå och skala lite potatis till mammy, så kanske hon blir lite gladare när hon kommer hem. Jobbat tre dagar i rad, vilket betyder att hon har mycket ont, vilket betyder att hon är på dåligt humör. Hon kommer om ungefär 40 minuter. Måste skynda mig! Skriver kanske senare idag, eller så blir det imorgon!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar