måndag 1 november 2010

Sammanträffande eller ödet?

Har varit på habiliteringen och träffat psykolog K i förmiddags. Pratade om ungefär samma som sist, skolgång, diagnos, lägenhet, praktik osv... Hon berättade även att den kursen, som det var sista anmälningsdag idag och som jag ville anmäla mig till, inte blir av. Skulle kanske bli något vid ett senare tillfälle. Hon berättade även att hon ska sluta jobba! Att hon ska flytta tillbaka till habiliteringen i Malmö. Det var andra gången som jag träffade henne själv och nu ska hon försvinna. I för sig är det bra att jag inte hunnit lära känna och börjat gilla henne. Då hade det varit jobbigare att få beskedet. Hon sade att jag nu fick välja och träffa henne till den dag då hon slutar, eller sluta nu och börja träffa den nya senare. Jag vet ärlig talat inte vad jag vill. min första tanke och reaktion var att jag absolut inte ville träffa psykolog K mer, vad är det liksom för mening om hon ändå försvinner? Men samtidigt för hon en slags journal och då kan den nya psykologen läsa den. Alltså tjänar jag lite på att fortsätta träffa psykolog K. Men vågar jag ta den risken? Att lära känna psykolog K mer, kanske börja gilla henne och sen bli jätteledsen när hon slutar? Vågar jag det? Är det då inte bättre att sluta träffa henne nu och vänta på att hon nya ska komma? Jag vet inte!

Fick mail från Vera, LSS-handläggaren idag. Äntligen, efter över en vecka av väntan.

Jag skrev så här fredagen den 22 oktober:
Hej
Mamma och jag har funderat och funderat i flera månader nu ang boende, vilket som är bäst för mig.
Vi har kommit fram till att ett LSS-boende, är det bästa alternativet iaf.
Helst vill jag bo i Txxxx. Där trivs jag och där finns även habiliteringen.
Men visst kan det bli problem med t ex färdtjänst om jag ska besöka min mamma i Xxxx, då de inte är inom samma kommun?
Annars är Sxxxx ett alternativ, även om jag inte trivs lika bra där.
Allra helst vill jag nog bo på ett Asperger-boende, men de finns inte överallt.
Har du någon erfarenhet av Asperger-boenden?
Innan jag bestämmer mig, vill jag gärna besöka, eller åtminstonde få all information det går att få om LSS-boende.
Det känns mycket skrämmande med LSS-boende, då det är helt nytt för mig.
Hälsningar
Nee-Kee


Fick detta till svar idag, måndagen den 1 november:
Hej
Jag har varit i kontakt med Krister på DC och hunddagiset på Jägersro är inget som han godkänner. Jag har varit i kontakt med Aggarpshunddagis och jag ska återkomma imorgon till ägaren. Jag kommer att hänvisa till Krister så får han ordna med en eventuell sysselsättning om det blir aktuellt på Aggarp. Jag kommer att sluta den 19 november och jag bokar in en träff med dig den 8 november, så kan vi prata om Txxxx och du får träffa din nya LSS-handläggare. Jag återkommer i veckan om sysselsättning på hunddagis.


Jag svarade:
Hej
Vad tråkigt att du slutar. Måste vara ödet.
Fick även reda på idag att hon jag träffar på habilitering ska sluta.
Vilken tid den 8 november? På ditt kontor?
Du kan väl berätta om boende i Sxxxx också när vi träffas?

 

Vera svarade:
Förlåt jag har bokat 13.00, anmäl dig i receptionen. Din nya handläggare heter Charlotte Ekström.

Man kan ju fråga sig om detta är ett sammanträffande, att både min psykolog och LSS-handläggare samma dag berättar att de ska sluta, eller om det är ödet....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar