fredag 19 november 2010

Skriven om mig?

En låttext som gick rakt in i hjärtat första gången jag hörde den för några år sedan.
Känns som om den är skriven om mig. Jättebra skriven, fungerar även som dikt.

Stanna livet för jag vill hoppa av
Stanna tiden jag orkar inte vara kvar
vill inte vara med mer, vill inte ser er
jag menar palla leva livet när det är ett steg fel
när allt bara går snett var är det då för mening
hatar livet nu kommer att hata det för evigt allt blir bara fel hur jag än beter mig
den senaste tiden känns om ingen ser mig
jag nyper mig i armen för att se om jag drömmer
men smärtan kommer och den verkar aldrig att gå över
lever död men jag vill inte leva alls
för meningen med livet, jo önskade att den fanns
dagarna går och min värld är kall och grå
försöker klara allt ändå trots det är svårt
ingen förstår hur jag mår eller känner
min värld vänds upp och ner och jag vet inte vad som händer


jag famlar i dimman men jag finner inga svar
man ska vara glad åt det lilla men om man inget har

inget kvar bara frågor och tårar
halva värdet av mitt liv försvinner varje gång jag såras
bara sätta stopp och få sväva upp i luften
och se på allt som rörs sig där under
för vissa stunder vill jag inte leva längre
å mina tårar bildar till hav i sängen
jag tänker häng mig och varför finns jag
varför lever jag detta livet varför ska det vara bra
varje gång när jag vaknar vill jag bara somna om
och vakna upp igen med någon att hålla om
men vart finns dom, vart finns dom som bry sig
människor är kalla och dom gör så att jag fryser
jag ryser och jag hatar våran tid
men kommer alltid att leva i den för jag är för feg att ta mitt liv

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar