söndag 21 november 2010

Emelie är en stjärna, en ängel, en helt underbar människa!

Pratat med Emelie idag när mammy och jag var hos daddy och åt middag. Hon fick mig att verkligen vilja försöka gå ner i vikt igen. Jag har bestämt mig, jag SKA gå ner i vikt. Det finns inga men, om eller när, det är här och nu som gäller! Vägde mig i morse, gått ner 0.6 kg! och då har jag inte tränat på en vecka! Med det sagt, går det visst att gå ner i vikt! Om jag fortsätter som innan, med träning hemma, inget onyttigt och små måltider, måste jag gå ner i vikt! Nu ska jag fan ge järnet!

Emelie frågade om jag ville börja på ett gym här i byn där vi bor och gå på någon slags gruppträning. Jag vill så gärna, JÄTTEGÄRNA, men rädslorna, paniken och ångesten känns mycket större och mäktigare. Vet inte om jag vågar. Känns helt ledsamt, för jag vill ju så gärna, men jag kan inte. Bara tanken får mig att skaka, nästan hyperventilera av nervositet och rädsla. Känner mig som om jag är på gymmet just nu, ser allt framför mig och det är inte kul. Det är skrämmande! Fruktansvärt skrämmande! Tror faktiskt att jag kryper ihop i sängen nu och gråter, känner att tårarna är på väg, kan inte kämpa emot längre.

Imorgon ska jag till Malmö och träffa Maja, min kontaktperson. Måste ta bussen! (VARNING!) vid 10-tiden, måste upp tidigt (Varning!). Vi ska "shoppa", hon shoppar och jag följer med, och sen blir det väl att vi fikar också. Har bara ca 500 kr att röra mig med till den 18 december! Det kommer bli tufft. Speciellt eftersom jag inte har köpt mer än en julklapp än så länge. Känns lite deprimerande, men jag ska nog komma på nåt.

Ska krypa ihop i sängen, gråta lite och försöka sova nu... godnatt..

1 kommentar:

  1. Åååh va söt du e! Låt inte rädslan ta över, jag vet att du kan!

    SvaraRadera