fredag 26 november 2010

Dagarna de går och går... efter varandra...

måndag, tisdag, onsdag, torsdag, fredag, lördag, söndag...
oj.. fredag försvann!
fredag fredag kom tillbaks, annars fattas vi en dá
fredag fredag kom tillbaks, tack ska du ha!

Kom att tänka på den sången en dag som denna. Sådana här tråkiga, innehållslösa dagar som bara löper på efter varandra. Imorgon, i övermorgon och nästa dag och nästa... De tar aldrig slut. Har inte gjort ett skit idag, inte igår eller i förrgår heller. Har ärlig talat inte gjort ett skit sen jag slutade skolan i juni detta året och då gick jag bara i skolan en gång i veckan. Tycker inte att det kan räknas. Alltså sen i december 2008 någon gång. I snart 2 år har jag inte gjort ett piss! Varför? Vad ska jag göra? Gå ut? Skulle inte tro det. Sitter bara vid den här förbannade datorn hela dagarna för att fördriva tiden, så att nästa dag kan börja, för att sen göra samma sak nästa dag. Vilket meningsfullt liv jag har... Men vafan, de jäkla myndigheterna verkar inte ta en på allvar och definitivt inte lagarna. I LSS (Lagen om stöd och service till vissa funktionshindrade) står det att jag har rätt till ett drägligt och meningsfullt liv! Är det här ett drägligt och meningsfullt liv jag lever nu? Visst, de försöker fixa praktik, men det tar sån tid! Och räcker det med praktik för att få ett meningsfullt liv? Sedan utnyttjar försäkringskassan en, avvisar mina ansökningar och hittar på en jäkla massa som inte är sant! Någon ledsagare får jag inte heller! Har en kontaktperson tre gånger i månaden! Det är allt jag får! Jag har inga kompisar, vänner eller någon att vara med! Kommer bara ut de gånger som jag är med min kontaktperson eller de gånger jag är iväg med min familj. Är det ett drägligt och meningsfullt liv? Nu är det inte så att jag kräver att få komma ut varje dag, men åtminstone två gånger i veckan. Har jag inte rätt att kräva det? Åååh, är så förbannad på dessa jäkla myndigheter. De har en sådan enorm makt och de är inte rädda för att använda den, eller i värsta fall missbruka den. Hade jag fått vara gud för en dag, hade jag gjort livet surt för alla de människor som missbrukar sin makt, alla de som tror sig veta allt utan att ta reda på fakta.

Det är två viktiga beslut som jag nervöst väntar på. 1, servicelägenhet i kommunen där jag bor och 2, färdtjänst. Får jag det eller inte? Jag vill veta! Gärna idag, NU!

Åååh, så skönt det känns nu när man fått ilskan ur sig. Ska fixa lite nu innan Idol-kvällen börjar. Ensam hemma med vovvarna, Yay! Ha de!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar