onsdag 17 november 2010

Hab och kommunbesök

Var på habiliteringen i morse kl 10.00 på samtal med psykolog K. Pratade om ångest bland annat. Sedan frågade hon som vanligt om hur det går med praktik, lägenhet, hur jag mår osv. Hon ska ta med mitt psykologutlåtande till nästa samtal. Vi ska prata om mina resultat på testen som jag gjorde, vad de innebär och vad det betyder. Ska bli spännande! Lääängtar... Funderar på att i smyg spela in vårt samtal, för ärlig talat minns jag nästan ingenting av våra samtal. Är det då lönt att gå dit och prata med henne om jag ändå inte minns våra samtal? Tänkte sätta min på mobil på inspelning och ha den i fickan. Får se om jag vågar, är ett tag till nästa gång...

Vid 13.30 idag kom en manlig biståndshandläggare hem till oss. Han som bestämmer om jag ska få färdtjänst eller inte. Riktigt jobbigt var det att sitta vid köksbordet med honom. Ställde sådana svåra och avancerade frågor som jag inte kunde svara på. Sedan ställde han även lätta som jag kunde svara på, men som inte alls hade med det att göra. Mamma fick till slut rycka in och hjälpa mig. Tur var väl det, annars hade det inte alls gått. Fick en känsla av att han kommer ge avslag, men jag vet inte... hoppas verkligen inte. Han behövde ta hjälp av en kollega för att kunna göra beslutet. Han sade att det inte var lika självklart som när en 80-åring som brutit benet och ansöker om  färdtjänst. Att det är klart hon blir godkänd, men med mig är det annorlunda. Jag vet inte vad jag ska tro, eller vad jag ska hoppas på. Vill så gärna ha färdtjänst, det hade varit vändpunkten i mitt liv. Kunna åka vart jag vill alldeles själv och framförallt utan en massa ångest och sömnlösa nätter.

Skulle egentligen till kamratgruppen på habiliteringen idag 16.00, men jag kände att jag inte orkade det. Jag var helt slut! Kände att jag hade kunnat somna när som helst och sova några timmar efter mötet med biståndshandläggaren. Två möten på samma dag är i största läget. De skulle ändå se på film på kamratgruppen. Jag är inte glad för att göra det med andra, speciellt inte med dem, de pratar 24/7! Plus att jag var så trött, hade säkert somnat.

Jaja, snart kommer det två okända människor och ska se på våra hundar. De vill veta om de är allergiska mot långhåriga chihuahuor. Självklar ställde mamma upp och lät dem komma hem till oss! De ska komma vid 19-tiden, så måste fixa till mig lite innan de kommer. Tänkte bara sitta vid teven och se på biggest loser men ändå rätt jobbigt. Ha de!'

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar