söndag 7 november 2010

Nu börjar det kännas verkligt

Ja, nu börjar det kännas verkligt. Snart ska jag verkligen flytta! Inom en snar framtid har jag MITT lilla eget, där bara jag och Chilly ska bo! Ska på ett info-möte med min LSS-handläggare imorgon. Hon ska berätta lite om LSS-lägenhet, vad det är, vad det innebär, hur det går till osv.. Kännt nu väldigt starkt att jag vill flytta i över 6 månader. Det är jobbigt. Vill så gärna ha mitt ställe, där jag bestämmer och där jag kan få vara helt för mig själv. Ingen som kan ställa krav, säga åt eller störa sig på mig. Bara tanken på att jag ska få ha mitt eget känns helt underbart. En sådan härlig, pirrig och förväntansfull känsla. Aaah.. rätt skönt ändå att känna så. Kanske ska jag vänta ytterligare 6 månader? :) Ligger och tänker på det varje kväll innan jag ska sova, drömmer om det på nätterna och jag dagdrömmer om det på dagarna. Tänk så blir det istället en basvikelse nu när jag har fantiserat, byggt upp och föreställt mig att det ska vara på ett visst sätt. Det kanske ändå är bättre att flytta så snart som möjligt, eller? Samtidigt har jag inte hunnit spara ihop till så mycket pengar än. Sparar varje månad en summa som jag hade räknat ut skulle bli bra efter 2 år, då jag skulle vara på 1:a plats för en vanlig lägenhet. Detta var i somras... Det har inte ens gått ett år. Alltså är summan just nu alldeles för låg för att jag ska klara av att köpa allt jag behöver i min lägenhet. Jag får nog fundera lite mer på det här känns det som. Får se vad de nu säger imorgon, jag kanske inte ens får bo i en LSS-lägenhet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar